Foutmeldingen

De BMS_u018 is een foutmelding die gepaard gaat met de melding “Maximaal batterijlaadniveau verlaagd. OK om te rijden. Service plannen”. Dit is een intern probleem aan de batterij, het battery management board is defect. Deze storing wordt aangegeven wanneer op z’n minst 1 brick van het accupakket boven de 5.115 volt komt.

 

De BMS_u029 zorgt voor een verminderd rijbereik, de accu laadt nog maar op tot maximaal 50%. Als deze melding ontstaat bij hoge kilometerstanden is er vaak sprake van defecte cellen in uw accupakket. Deze storing wordt aangegeven wanneer op z’n minst 1 brick in het accupakket boven de 5.115 volt komt.

 

De BMS_u025 zorgt voor een verminderd rijbereik door een verminderd maximum voltage. De oorzaak van de melding is dat er teveel voltageverschil wordt gemeten tussen de verschillende cellen. Deze melding wordt aangegeven als er een brick in het accupakket boven de 4.547 V of onder de 2.5 V raakt terwijl de brick boven de 50% capaciteit is.

 

De BMS_w107 is een waarschuwing die wordt afgegeven als het Battery Management System heeft gedetecteerd dat er een hoog voltage batterijcel spanningssensor fout is. Dit duidt meestal op een missende draad tussen de cellen. Deze waarschuwing wordt gegeven als de som van de spanning van een brick boven de 49.146 V komt.

 

De BMS_f142 word weergegeven als het Battery Management heeft gedetecteerd dat de spanning van het hoogspannings accupakket is verslechterd terwijl de schakelaars dicht zijn. Dit is een waarschuwing voor de afname van de isolatie. het Battery Management System onderneemt bij deze afname van isolatie geen actie en geeft daarom deze fout aan.

 

De BMS_w172 is een isolatiefout in de motor en zorgt ervoor dat de auto op bepaalde momenten in de ‘slappe toestand’ gaan. Deze ‘slappe toestand’ zorgt voor een beperkt vermogen en regeneratie. Door het negeren van de herhaalde isolatie waarschuwing f027 treedt deze waarschuwing op, als ook deze waarschuwing wordt genegeerd gaat de auto uiteindelijk in de Vehicle Off Road modus. Deze waarschuwing is puur zodat eigenaars genoeg tijd en waarschuwingen hebben gehad voordat Vehicle Off Road modus wordt geactiveerd.

 

De huidige specificatie zal een slappe toestand instellen wanneer aan een van de volgende voorwaarden wordt voldaan:

  • 2 rijcycli met alert 35 (SW_Isolation).
  • 7 rijcycli met alert 142 (SW_Isolation_Degradatio).
  • 2 rijcycli met alert 028 (SW_Drive_Iso_StdDev).

De BMS_w123 is een hoogspannings isolatiefout intern in de het accupakket. Deze waarschuwing is erg gevaarlijk en we raden aan om zo snel mogelijk naar een garage te gaan. Deze melding wordt aangegeven als het Battery Management System heeft gedetecteerd dat de isolatieweerstand intern van de hoogspanningsbatterij de drempelwaarde heeft overschreden terwijl de schakelaars open zijn.

 

Als deze waarschuwing aanwezig is, is de isolatie gedaald tot onder de 190 kOhm met de schakelaars open. De waarschuwing wordt gewist wanneer de isolatie boven de 380 kOhm komt terwijl de schakelaars open zijn.

Greenaid

Wij zijn een klein bedrijf wat zich specialiseerd in het repareren van Tesla’s. In tegenstelling tot andere garages die alle soorten problemen oplossen, verhelpen we voornamelijk alleen electrische of technische problemen. Voorbeelden hiervan zijn storingen in de accu en motor.