Diagnose op afstand
Greenaid kan voor u een diagnose op afstand doen, hiervoor heeft het echter wel een aantal gegevens van u nodig bijvoorbeeld uw VIN-nummer en je Tesla-email. Deze kunt u invullen in het contactformulier.
Uw VIN-nummer kunt u vinden door de volgende stappen te ondernemen:
De Tesla-app te downloaden (www.tesla.com/nl_NL/support/tesla-app) en hier vervolgens uw Tesla te registreren. Vervolgens kunt u in de Tesla-app op de eerste pagina naar onder te scrollen om uw VIN-nummer te vinden. Een VIN-nummer van een Tesla begint altijd met 5YJ… gevolgd door 14 letters en/of cijfers. (voorbeeld vinnummer)
Uw Tesla-email staat in de instellingen van de Tesla-app helemaal onderaan. (voorbeeld)
Als u deze gegevens aan ons hebt doorgegeven voeren wij deze in en zal er een bevestigingsemail vanuit Tesla naar u worden gestuurd. (voorbeeld email) Om ons toegang te geven klikt u op review, voert u uw gegevens in om in te loggen en klikt u als laatste op authorize.
Vanaf het moment dat u op authorize heeft geklikt hebben wij in totaal een week lang toegang tot alle data van u Tesla met uitzondering van de locatie van de Tesla. Als u dit op een zeker moment voor welke reden dan ook niet meer wilt kan u elk moment de toegang opzeggen.
Wilt u zelf al proberen een diagnose te stellen? Dit kan, voor €8,99 kunt u de ‘Scan my Tesla’ app installeren. (www.scanmytesla.com) Vervolgens heeft u ook nog een OBD stekker nodig (www.obdwarenhuis.nl/auto-uitlezen/tesla-uitlezen) en dan kunt u zelf uw Tesla uitlezen.